Jumaat, Oktober 28, 2016

Review Jalan Jalan Pulai Laluan Pelajaran,Gunung Pulai

Salam sejahtera,
Terlebih dahulu ingin saya ucapkan salam takziah kepada pesakit dan staf yang terlibat dalam kebakaran di Hospital Sultanah Aminah,
Saya tidak mahu mengulas lebih lanjut lantaran tiada kepakaran mengenainya,
Usahlah kita menambah spekulasi.

Tapi dari berita yang saya lihat dari yahoo.com
Kebakaran bukan berpunca dari tong oksigen dan pengecas telefon bimbit seperti yang dinyatakan dalam blog dan media sosial,
Laporan akan disiapkan secepat mungkin,
Pesan saya jangan tambah lagi spekulasi yang melanda.
Rujuk link:berita nst

Baru baru ini saya bersama kak siti dan adik kepada isteri saya mendaki Gunung Pulai.
Sudah biasa mendaki gunung ini namun pada kali ini saya ingin cuba laluan hutan.
Laluan hutan bermula dengan jalan tar sepanjang 800m
Selepas susur air terjun baru berjumpa dengan laluan hutan.

Terima kasih kepada kerajaan negeri kerana membaiki kemudahan sedia ada.Ada tandas,bilik air dan pejabat hutan.Juga ada kedai menjual makanan ringan dan air juga disediakan.
Laluan hutan juga menjanjikan cabaran tersendiri kerana anda akan mendaki 3 laluan curam mencanak.Dan selepasnya landai sehingga ke kawasan lapang yang memuatkan lebih 3 buah khemah.Malangnya tiada sumber air.

Gambar akan saya update kemudian di kirakiragambar.com..

Iklan sekejap..
Sape nak beli coin emas klik sahaja link di bawah.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin